Människor äcklar mig

Varför ska man behöva läsa sånt här skit i tidningarna varje dag? (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6138304.ab) Nu menar jag alltså inte att man ska sluta skriva om det utan snarare att man ska lösa problemen och se till att göra något rätt någon gång!

Jag förstår inte vilka problem rättsväsendet har? Vore bra om man kunde anställa lite fler kompetenta människor som kanske åtminstone strävar efter att uträtta något positivt i sina arbeten. Grip fanskapen, kastrera dom eller döda dom. Mig gör det detsamma.

Vilka liv är egentligen värda mest? Dom oskyldiga som hamnar i klorna på sadistiska jävla äckel eller dom som är sadistiska jävla äckel?

Sverige - landet utan bollar och med dubbelmoral.
Underbart.

En annan sak som verkligen talar för hur underbart vårt land fungerar och vilka prioriteringar vi gör är det faktum att man får mer i böter om man kör 10 km/h för fort än vad man får om man säljer barn till sexindustrin eller betalar för att köpa sex av ett BARN. Ge mig ett baseball trä så kan jag gå lös om ingen annan har planerat att motsätta sig all den skiten som ständigt sker. Makalöst, pinsamt och jävligt vidrigt av så väl förrövarna och ni som ALDRIG kan dela ut en ordentlig dom.



Nej fyfan, skärpning nu. Hur kan vi tro att samhället ska fungera i framtiden när vi ständigt gör skillnad på vilka vi stöttar och vilka vi skyddar? Hur ska man kunna fungera som människa om inte ens lagen som ska vara på ens sida är det? HUr kan vi förvänta oss något om vi inte förändrar på allt som går så jävla åt helvete nu?

Strax kommer A, hörs imorgon / Q

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0