Landsförädare

Kom precis hem från en trevlig kväll med Sarah och Fanny. Blev kaffe och snack om skööna människor.

Har suttit och funderat lite över framtiden vilket jag tror att många gör just nu. Vad ska det bli av oss egentligen? En sak som jag är säker på är att jag inte kan eller vill stanna kvar här i Nynäshamn. Skulle jag kunna flytta imorgon så skulle jag göra det. Bemötandet på detta är allt annat än positivt. Vet inte om det är så att många bara gillar att gnälla på Nynäs men i hemlighet älskar det? Andra kanske helt enkelt inte vågar ta steget. Bekvämlighet är något som vissa hellre känner än lycka.

Det jag inte förstår är varför ni måste lacka ur på mig bara för att jag vill ta steget härifrån? Jag gnäller inte på att ni stannar så varför ska er inställning till att jag vill härifrån vara så negativ? Jag förstår att det är tröttsamt att höra gnäll, därför passar jag mig för att klaga utan konstaterar bara faktum. Jag vill bort.

Planerna just nu är att försöka hitta lägenhet på Söder även om det känns mer som en önskedröm. Om detta går åt helvete så kommer jag antagligen fly landet igen. Någon som vill med?



Underbara tider. Spanien var grymt på många sätt. Det sjuka var att jag faktiskt aldrig längtade tillbaka till Nynäs..

FÖR MYCKET DRAMA, NI GER MIG HUVUDVÄRK!

Snart dags för Paradise Hotel sen är det dags att knoppa. Jobb imorgon som vanligt. Underbart :)

/ Q

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag förstår dig. Jag förstår inte hur man Vill stanna här. Jag blir nästan lite äcklad av människor som gillar nynäs på riktigt.

2009-11-25 @ 13:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0