Jag kan ta på mig rollen som lieman

Frukost i min familj innebär inte bara ägg och yoghurt utan också en hel del snack om samhällsproblematiken. Tur är det väl att åsikterna för det mesta delas av samtliga och att taket i vårt hus kanske är det högsta i Sverige. Som vanligt diskuterades den svenska lagboken och straffskalan. Jag håller fortfarande fast vid min åsikt om dödsstaff - snälla inför det. Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att fler och fler väljer att ta lagen i egna händer. Om någon av mina tjejkompisar skulle utsättas för en våldtäkt så skulle jag inte ha några som helst problem med att kastrera den jäveln som är skyldig. Varför är vi svenskar så fega? Varför accepterar vi att det ser ut som det gör? Varför är det begripligt att en kvinna blir våltagen på de mest avskyvärda sätt ifall hon bär kortkort och har druckit några glas för mycket? Varför har man förståelse för att kvinnor blir utsatta för detta om dom har haft ett flertal sexuella relationer? Varför förnedrar man tjejer (och killar) som har fått sina liv förstörda och utsätter dom för kränkningar och förtal i rättegångar för att skydda någon jävla idiot? "hon hade kort kjol, hon sa inte nej" Det är säkert skitlätt att säga nej och göra motstånd med en kniv mot halsen. Varför ska det få gå så långt att 15 åriga BARN tar sina liv för att de inte kan leva med skammen? Varför ska vi vårda och inte straffa?

Som ni märker har jag tre miljoner frågor. Inga svar. Hur fan kan det komma sig att man gör väldtäcksmän till martyrer? Vart någonstans är det synd om dom här jävla monsterna? Jag vill bara råda er alla som har en röst att använda den. Speak up!

Jag kommer fortsätta hävda öga för öga, tand för tand. Jag kommer fortsätta att hävda att dödsstraff är det mest humana sättet att hantera dessa människor. Ni som inte håller med mig, fine. Jag vill bara att ni ska tänka er in i en situation där din mamma, din syster, din bror, din flickvän, din bästa vän blir utsatt för något så fruktansvärt som en grov våldtäckt och sedan hävda att två månader i ungdomsfängelse och ett tio pack kondomer är det rätta straffet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0