Bad as Hell

Det spelar ingen roll hur snäll du är. Det spelar ingen roll hur trevlig, omtänksam, glad, uppmuntrande och positiv du är. Människor kommer att ogilla dig ändå. Det spelar ingen roll om du försöker att styra upp roliga events så att dina vänner ska ha kul, det spelar ingen roll att du hör av dig bara för att se hur någon mår. Det finns ingen garanti för att du får något tillbaka. Du kan inte kräva något tillbaka. Tacksamhetsskuld existerar inte på riktigt. Det spelar ingen roll om du försöker ställa allt till rätta, om du verkligen vill lösa alla problem. Det krävs två för att lösa saker och det är mycket lättare att be någon dra åt helvete eller ignorera den istället för att säga ordet förlåt eller förlåta. Det kvittar egentligen hur du än beter dig. Det finns alltid människor som snackar skit om dig, avskyr dig och sprider ryckten.

På grund av dessa anledningar så har jag valt att vara mig själv. Varje dag och varje sekund. Jag tänker inte anpassa mig efter någon av er. Ni som kräver en förändring förtjänar det inte av mig. Ni kan kalla mig bitch, ni kan ignorera mig, ni kan snacka skit om mig, ni kan kolla snett på mig och ni kan tycka precis vad fan ni vill. Jag har en del underbara vänner och det är dom som är tecknet på att jag inte är en sådan hemsk människa trots allt. I slutändan finns det bara några som kommer att förlora på det här, inte fan är det jag.

Allt detta skitsnack, självklart tar det på mig. Många av er tror att jag inte har några känslor, att jag inte bryr mig överhuvudtaget. Det är bara skitsnack. Det sårar, gör mig frustrerad och besviken. Men en sak ni aldrig kommer att se, hur mycket skit ni än snackar, är mig nedslagen på botten utan att kunna ta mig upp. Ni kommer egentligen aldrig åt mig, hur mycket ni än önskar. Jag kanske mår dåligt över detta nu, kanske imorgon och kanske nästa vecka men i slutändan kommer det inte vara så. Skratta bäst som skrattar sist. Jag kommer dock inte att skratta, bara tycka synd om er när ni sitter där ensammna och undrar varför ingen i hela världen vill ha något med er att göra.

En lite tankeställare till er där ute.
Det är ändå ni som ska gå och lägga er med er själva varje natt och känna er stolta.
Det är ni som ska ser er själv i spegeln och älska det ni ser.
Det är ni som ska ha ett rent samvete.

Jag är redan tillfreds med mig själv. Vare sig ni hatar mig eller inte.



/ Q


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0