Ilska

Det har vart en bra dag, en jättetrevlig dag men nya människor som tack Gud inte kommer från äckelnynäs. Så skönt att kunna inleda ett samtal med "Vad gilla du för musik?" istället för att behöva förklara eller stå till svars för saker som man må ha gjort eller inte innan ett samtal kan drar igång. Denna process tar nämligen cirka 2 timmar. Helt sjukt vad folk kan ha intresse för ens liv. Jag menar, vissas engagemang är större än ens eget.

Kvällen spenderades med några av mina kära klasskamrater. Vi halvt skrek ut vår ilska, redogjorde för våra åsikter och kom fram till en slutsats - ta oss härifrån. Nynäs mina vänner, vad ska man säga. Jag har tillhört den skara som ändå trivts bra i de här lilla samhället under största delen av mitt liv. Nu känns det som att någon måtta får det vara. När jag och Ida sitter där på planet på väg till Spaninen så lovar jag er mina vänner att jag kommer sitta och peka finger ut genom fönstret. Fan vad skönt det ska bli.

Jag vill tacka alla som vart i min närhet under
denna dag, ni är grymma och gör att jag orkar
ett tag till. Ni ger mig styrkan som jag verkar
ha tappat tillsammans med min kärlek till Nynäs.

"Välkomen till nynäs! De du inte vet om du dig själv, vet alla andra."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0