Få vänner men många kompisar

Jag sitter här och fryser som jag vet inte vad, och tro mig mina vänner det är ingen uppmaning till att någon ska komma och värma mig. Ska nog ta en riktigt varm dusch, tvätta bort söndagsångesten och gårdagens smink (som fortfarande ligger kvar runt ögonen och ger mig ett pandaliknande utseende) Söndagar är ofta lika med slappdag för min del och när man inte har så mycket för sig så börjar man tänka och reflektera allt för mycket.

Jag är väldigt nöjd med hur mitt liv ser ut just nu men jag kan inte låta bli att störa mig på alla dessa ytliga kontakter. Det är inget fel med att kunna vara trevlig och ha många bekanta. Det är snarare riktigt bra att ha mycket folk omkring sig men när det blir så uppenbart falskt som i många lägen just nu blir jag bara matt. Jag har mina riktiga vänner, jag vet att dom tycker om mig och jag tycker om dom. Det är inget mer med det. Men alla dessa andra som vänder kappan efter vinden, är snälla ibland men beter sig som skit när dom känner för kan faktiskt dra åt helvete.

Jag är trött på att ta skit från folk utan att de kan säga vad problemet är och jag är less på att folk tror att dom känner mig och tror sig veta hur jag tänker och känner. Om det är något jag respekterar är det människor som kan ta konflikter eller säga sina åsikter till mig mellan fyra ögon. Annars är det faktiskt inget värt för mig. Så det bli en läxa till mig själv, värdera dom som bryr sig högt och inte lägga någon energi på resten. Like me or not, I don´t give a fuck helt enkelt. Jag förtjänar inte att ta all den skit jag tar.



Här har vi en tjej som ligger mig riktigt varmt om hjärtat. Du bryr dig, du förstår och du dömmer mig inte trots alla misstag jag gör. Jag älskar dig.

FUCK OFF / La reina

Kommentarer
Postat av: Fanny

Fan också, nu kom det en tår mitt på morgonkvisten! Jag älskar dig med gumman, tack för en underbar kväll <3

2009-03-30 @ 09:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0