Rom - Stockholm

Inte fan tänker man på att packa ned jacka till Rom bara för att ha den när man kommer hem till Stockholm 4dagar senare. Jag ångrar dock att jag inte bringade jackan iaf eftersom vi möttes av ösregn och 10 grader. Jag är inte den roligaste att resa med kan jag säga, en förvarning Erica^^ Jag ska klaga på allt 24.7!

Vi anlände till Rom onsdag kväll och möttes av en varm vägg. Det har varit 25-30grader alla dagar utan ett endaste litet moln. Jag tror aldrig jag gått så mkt som jag gjort dessa dagar, ett tips är att inte åka till Rom om man går på kryckor eller är för lat för att gå. 

Nu kan jag skryta om att jag varit i Colosseo, Vaticano, S. Pietro, Trinità dei Monti, Fontana di trevi, Pantheon osv... det finns miljoner saker att titta på i Rom. Det häftigaste var att klättra allra högst upp i S. Pietro kyrkans kupol.. helt sick va högt det var! Colosseum var såklart coolt det med! Bilder lägger jag förhoppningsvis upp på fb nångång =)

Nu vill jag bara somna i min ljuvliga säng, vakna och äta en vanlig frukost! Inte nån jefla croissant med choklad på och en cappouchino vilket bara var gott första dagen. Måste säga att jag faktiskt åt en pizza, glass, pasta och tiramisù vilket man tydligen ska äta när man är i Italien.

Nu ska jag bara njuta av Sveriges underbara väder tills man åker igen om 17dagar, fast denna gång till ännu varmare dagar. Jag vill ta ett dopp i havet nu! Puss på alla glada, säg välkommen hem då blir jag glad :D
//Apsnor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0