Vill du dö eller?

Vissa dagar känner jag mig väldigt pyskiskt instabil. En bra dag är jag lättprovecerad och relativt förbannad. Visst låter jag som en trevlig människa? Men ärligt. Om folk bara kunde sluta vara så förbannat tröga och irreterande så skulle jag bli överlycklig och skutta omrking hela dagarna.

scenario 1 : Matkön
Tänk er själva. Klockan är halv 12. Du försov dig imorse och hann inte äta frukost. Magen håller i princip på att äta upp sig själv innefrån och du skulle kunna äta en hel mammut ensam om det inte vore för att dom är utdöda. Framför dig i kön står någon jumboidiot och tar en köttbulle i taget. En i taget , balanserar på sleven, tappar tillbaka och ger de ett nytt försök. När 15 köttbullar ligger på tallriken är denna stjärna klar. Applåder. Det absolut bästa är ju om maten råkat ta slut också.

scenario 2 : Blocka hela korridoren
Du är stressad. Lektionen börjar snart eller ännu viktigare du vet att det vankas hjärter i skolcafeterian. Du har besökt toaletten i A-korridoren eftersom det är dom enda som duger. På din väg tillbaka fasnar du bakom ett helt gäng brudar som skrattar högt och går ungefär så sakta som det bara är möjligt. Ett steg fram, två steg bak. Du försöker slinka förbi, men icke. Deras mission verkar vara att täcka upp hela korridoren. De är deras livsöde. Great. Du får hoppa in med 23 poäng efter två omgångar hjärter. Trots att du säkerligen skulle krossat allt motstånd - om du hunnit i tid.

scenario 3 : Folk spelar musik - på mobilen
Du har huvudvärk. Du är tröttare än tröttast möjligt. Du staplar dig fram genom korridoren, går enbart på vilja. Då hör du det. Fjortis techno/dance eller vad fan man ska kalla det ála Cascada ur en brusig mobil. Du kan inte för allt i världen förstå varför idioten i fråga kan vara så korkad att han/hon på fullaste allvar kan tro att någon annan i hela univerum förutom hans/hennes 3 lika brilljanta polare skulle vara intresserad eller finna någon som helst tillfredställelse i att höra denna skit. Huvudvärken övergår till migrän.

scenario 4 : Det finns inget papper på toaletten
Du håller helt ärligt talat på att kissa ner dig. Medans du halvspringer till toaletten och förbannar du dig själv för att du hällt i dig två koppar kaffe för att i desperat försök bli en aning piggare. Du kommer in på toaletten. Fan vad skönt. Äntligen. Du hör i princip änglasång. Livet känns lite lättare. Då märker du, det finns inget papper. Jaha, dags att köra crazyshake. Helt otroligt, hur svårt kan det vara? Toaletten är nystädad men man har visst råkat missa att det saknas papper - och har gjort det i 3 dagar. En guldstjärna. Kanske är papper onödigt.

Jag skulle kunna hålla på så här tills scenario 243 men för att behålla lite positiv inställning så väljer jag att spara det till ett senare tillfälle. Men ni kan väl hålla med mig om att världen är hård?

Dags för mentall träning igen kanske? Någon som kan hjälpa mig?

  / Queen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0