Smartskaft!

Jag får ofta höra; "VA?! ofta DU går naturlinjen.. haha den va rolig. Nej men seriöst Ida vad går du för linje?" Jag må vara korkad ibland men jag kan lösa en rubrikskub, slå den! Det måste ju bevisa att jag är lite begåvad iaf, eller? Det där med att jag gick in på internet och printa ut koder för att lösa den, det behöver vi inte prata om. Nej men jag ska säga er, bara för att jag är nollallmänbildad, ofta säger fel ord och kommer med korkade ideer så betyder inte det att jag är helt vrickad.. typ!
  Eller hur?

Idag var jag på bio med familjen, såg body of lies. Men hur som, sånt vill ingen av er läsa om. Jag tänkte bara nämna lite om hur stockholms gator såg ut dagen efter nyårsafton. Gatorna var tomma, allt var stängt och det yrade runt frusna turister med sina kameror i högsta hugg. Det är något jag tänkt på länge, när man är utomlands tar man alltid en massa bilder på hus och byggnader. När man kommer hem sen så tänker man; "va fan tog jag kort på den där statyn för? vet ju inte ens vad den föreställer." Eller har jag fel?

Men iaf, där var jag och min familj... man såg på typen av folk som befann sig i biosalongen att det var sånna som varit nyktra på nyår eller de som träffats fulla, vaknat upp i samma säng och för att lära känna varann så går man på bio. En blandad pott må jag säga, mumsigtfullibibblan!

Btw måste berätta om i morse när jag skulle gå till tåget. Efter att ha käkat chips och dipp med sanne kl 04.00, vaknat 8.30 då sanne skulle till jobbet, forsatte sova till 11.00, ätit frukost med Sannes föräldrar och tillsist skulle bege mig till tåget så var nynäsgator till skillnad mot Stockholms proppfulla med hundägare och promenerande pensionärer. Inte en enda person under 30 mötte jag, tänka sig var alla verkligen så packade igår att ingen orkar resa sig ur sängen kl 14 dagen efter?! Jösses...

Jaja so long suckers / Apsnor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0