Se lyckan i det du har nära


Vad är det som gör en stark?

Alla går vi ner oss. Det är ingen hemlighet att livet inte är en dans på rosor. Det som stör mig så fruktansvärt mycket är att man inte tillåts må dåligt. Det är inte okej. Man ska bara vara löjligt glad hela tiden. Egentligen är det skitsamma om man mår dåligt. Efter att folk har ställt frågan: Hur mår du? Så lyssnar många inte längre. Det är en artighetsfras, en del skiter egentligen fullständigt fan i hur du mår och om dom nu orkar lyssna på svaret och det blir negativt så kommer alltid samma fras: Det löser sig.

Ibland känns det faktiskt inte som att det löser sig. Utan det känns bara allmänt skit. Då får det vara okej tycker jag.
Det är okej att må dåligt. Det är okej att vara svag. För enligt mig handlar det inte om hur många gånger man faller.
Utan de handlar om hur många gånger man orkar resa sig igen.

Att orka resa sig igen gör en stark. De vet väl alla, det är mycket jobbigare att ta sig upp än vad det är att lägga sig ner.

Och tro mig, inget blir bättre av att tycka synd om sig själv. Se lyckan i dom som faktiskt bryr sig ett skit om hur du mår istället för att fly från dom.



Idag känner jag mig bara jävligt tacksam helt enkelt. / Erica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0