Ett brutet löfte

Jag tycker att jag har hållt mig ganska bra. Jag har väl lagt upp en bild eller nämnt några få ord om det i bloggen tidigare. Men jag har hållt mig bra.Anledningen till att jag varit så otroligt lugn för en gång skull beror på strikta hot från omvärlden.
- Erica, du får inte skriva om Bajen.

Det är sant. Hela den här grejen är nästan lite töntig. Jag menar mina kompisar protesterar när jag drar på min en Bajentröja och ifrågasätter om jag verkligen måste ha den, det blir ju bara tjafs. Och visst är det så. Om ungefär 60 dagar drar allt igång igen. Då jävlar. Lektionerna med Björn kommer vara präglade med Bajen VS skansen snack och min kära vän Marcus kommer vara snabb med att gnugga eventuell förlust i mitt ansikte.

Derbydagar är dom värsta eller bästa dagarna på året. Som mina vänner vet kan jag inte sova natten innan. Jag käkar inte på hela dagen och jag är näst intill okontaktbar. Jag måste fokusera, som om det gör någon skillnad.

Det är med blandade känslor vi går mot säsongen 09. Men jag kan inte förneka det. Jag längtar något oerhört. Snart är det dags att dra på matchtröjan och entra sektion J/K. Snart är det dags för tjaffs med alla som inte håller på rätt lag. Snart är det dags för ångest, nervositet och tårar. Snart är det dags för kärlek och glädje. Om 60 dagar gott folk, är det dags för Bajen.



Dags att promenera till Åsa. Ska möta Dave snart så måste lägga på ett kål.
FORZA GRÖNVITT. / Queen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0