Fy vad irriterande

Nu när jag sitter här och lyssnar på Westlife och dränker mina sorger i mjölk så känner jag plötsligt hur irriterad jag blir på vissa saker. Tänkte dra upp det, gnälla lite och kanske göra någon förbannd.

Solarium - Hela kaoset kring detta är ju galet. "Bruna ben är mycket fräschare än vita.. lalalalalala.." Ja det kanske ni har rätt i fjortisjävlar med det är bara att inse att ni är födda vita och kommer att dö vita.

SL - Jag blir riktigt förbannad på dom som ska sitta och skydda vår underbara kollektivtraffik. Ställ dig vid tåget (som enligt radio och hemsida ska gå utan problem) i en halvtimme och frys arslet av er utan att få någon information. Sätt er sedan på en buss som går långsamt. När ni äntligen kommer fram till VH så ser ni tåget passera innan dörrarna öppnat. Mycket lyckat och askul i minus 10. Speciellt när klockan är tidigt och du missar timmar på jobbet. VARFÖR? fattar inte varför folk ska sitta och tycka synd om satarna. Dom får väl satsa lite mer cash och köpa bra tåg. Skumt att det ALLTID är fel på nynäsbanan när det kommer lite snö men inte på tågbanorna i norrland där det är 3 m snö?

Att PH tagit jullov - Jag förstår inte. Ska jag behöva vänta två veckor innan jag får se hur det går? Jag är sjuukt nyfiken. Det har liksom kommit in en strippa, EN STRIPPA! Allt kan hända och kvällarna blir inte alls lika underhållande med värdelösa Steven Segal filmer (förlåt P)

Ensamheten - Okej, jag vet att jag har problem. Känner mig ensam när jag sitter ensam hemma i några timmar men just nu vill jag bara burra ner mig i soffan med mysiga vänner och dricka varm choklad. Men det var ju själva fan vad alla ska vara upptagna.

POSITIVT - Film med Johan ikväll, underbara ungar och kollegor, mamma&pappa, Molle och Igor, grymma vänner, BAJEN, bingolotto med P imorgon, Att pappa håller på att göra Kola, Att en vän kanske kommer på besök snart, Julafton om mindre en två dagar, Juldagen, Nyår, Mellandagsmys, Grym musik, fantastiska erfarenheter, massor av kramar, konstverk som värmer, tro, drömmar, släkten, Bilder som påminner, Att jag har hittat grymma julklappar, "infiltratören", framtidsutsikter, snön, massor av ljus, kärlek och det faktum att jag är så lycklig och stolt just nu.

Ska fräscha till mig och traska till Johan nu / Q

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0