Sådan mor sådan dotter

Det blev en hemmakväll med min mamma, vilket verkligen behövdes. Min familj (mamma,pappa och jag) delar många egenskaper men kanske främst vår otroligt dåliga humor. Det är inte allt för ovanligt att se min pappa spela luftguitar i köket eller höra min mamma imitera min katts röst. Det här är två fenomen som aldrig blir tråkiga. Något vi ofta ägnar oss åt är att se vad vi skulle göra för pengar, ex: "skulle du låta bli att duscha och borsta tänderna i 2 veckor för 20 000? du måste träna minst 3 ggr i veckan".. and so on.

Dagens frågeställning stod jag för och den löd så här: Du får 1000 kr varje gång du säger det här och du måste, utan några omständigheter, säga "här var det livat här var det glatt, här var det blommor i morsans hatt" varenda gång du kommer till nått nytt ställe, ex jobb, mataffär, släktingar/vänner and so on?

Jag kan säga att jag och mamma skrattade tills vi grät vid bara tanken av att komma in på ett sjukhus eller en begravning och öppna med frasen: Här var det livat här var det glatt, här var det blommor i morsans hatt! Snacka om en isbrytare.

Nej nu ska jag borsta tänderna och fortsätta skoja med min mamma. Ska
upp ännu tidigare imorgon för att hinna träna innan skolan. Rycktas om bus
imorgon kväll.. ofta jag bangar.


Imorgon kommer Camilla hem! :D
Har saknat dig massor
.

Godnatt folket! / Queen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0