Ja till dödsstraff

Robert och Anton sitter och kollar på hockey vilket inte intresserar mig över huvudtaget. Därför sitter jag framför datorn och kollar runt på diverse sidor. Var inne på aftonbladet för att se vad som händer världen över. Hittade en artikel som gjorde mig oerhört upprörd. Den handlade om två flickor som under en bilresa blivit våldtagna och misshandlade ett fler tal gånger. 16 timmar varade detta helvete. Mannen var psykiskt sjuk och har under ett flertal tillfällen besökt lekplatsen (de som i folkmun kallas fängelse) Han har flera gånger dömts för grova våltäkter med sadistiska inslag - så min fråga är, VAD FAN GÖR HAN UTE?

Jag är så otroligt jävla trött på att det svenska samhället skyddar dessa svin. Våldtäcksmän sätts på speciella avdelningar för att dom inte ska bli påspöade av de andra fångarna. För min del kan de lika gärna få slänga dessa as till tigrarna på kolmården. Eller åtminstonde kan de väl gör en kastrering med hjälp av en köttyxa? Jag skiter i vilket, de har inget som helst värde i mina ögon.

Vi publicerar sällan bilder på förövare i våra tidningar, vi låter dem berätta sina historier (exempel Anders Eklund i efterlyst) allt för att dessa monster ska få medlidande och sympati. "Stackarn, han fick ju spö som liten. Inte konstigt att han våldtar och dödar människor nu" Vad är det för jävla fel på människor?

Det mest humana anser jag vara dödsstraff. På så sätt kommer färre oskyldiga att drabbas. Som exemplet jag började med, hade inte han blivit frisläppt hade inte två tjejers liv vart förstört. Dessutom skulle inte de kosta samhället så enorma summor pengar. Jag menar en kula, vad kan det kosta?

Jag förstår att detta inlägg kommer att provecera många men det bryr jag mig inte om. Jag är för dödsstraff. Självklart anser jag att bevisen ska vara helt säkra innan man fattar detta beslut men när man är 110% säker så ska det inte vara nått snack

Vård bör inte räknas som straff utan det är något som den jäveln ska vara väldigt tacksam för att den får. Sen ska den in i en cell, leva på vatten och bröd och om det är något jävla as så får gärna hans medfångar spöa skiten ur han några gånger om dagen.

Over and out / Q

Kommentarer
Postat av: Anonym

oskyldigt dömd? chans att bli frisk? sjuk? hans anhöriga? vilka brott? ingen rätt att leva?

2009-04-07 @ 21:13:47
Postat av: Queen

som jag sa, när man är säker (förhoppningsvis blir ingen oskyldigt dömd) för det andra så finns det få människor som kan bli friska vid ett sådant passt sjukt tillstånd. Är man sjuk så visst, vård men det ska inte ses som en del av straffet. Hans anhöriga, javisst det är synd om dom men hur synd är det inte om alla hans offer och deras anhöriga? Vilka brott? jo nu pratar vi riktigt tunga brott som sadistiska mord med inslag av tortyr. när det kommer till våldtäcksmän och pedofiler tycker jag att kastrering är mer lämpligt. Och rätt att leva? den rätten försvinner när man själv fattar beslut om ju vidare någon annan ska leva eller dö.



Enligt statestik så återfaller över hälften av våra grova våldsmän (och kvinnor) i liknande brott när de kommer ut, hur många oskydldiga drabbas inte då?



jag tycker att alla ska se till sig själva i en fråga som denna. om det var din syster, din bror, din mamma, din pappa eller någon annan av dina nära som blev brutalt våldtagen, torterad, mördad och dumpad eller styckad, vilket straff skulle ni föreslå?



Accepterar allas åsikter men kommer inte ge vika när det kommer till mina / Queen

2009-04-08 @ 01:29:18
Postat av: Anonym

tänk om det var din bror, pappa, syster, farbror, morbror som det slog slint för?

2009-04-08 @ 13:01:34
Postat av: Anonym

Slår slint för, ingen normal människa torterar, våldtar en annan människa för att det "slår slint". En sådan människa är ond. Håller med Queen att dödstraff är ok. Kolla statistiken för återfallsbrottslingar

2009-04-09 @ 13:20:19
Postat av: apsnor

okey kan ju redan nu erkänna att det är jag:P hehe...började som lite "driv" men asso jag kan faktiskt inte hålla med iafxp, sorry babe^^ haha..

Jag tycker isf att man först ska "få vård" vilket kan ta flera ååår och om man nu anses bli frisk DÅ ska man avsitta sitt straff i finkan. De där med ondska å shit assoo, vadå ond, vilka är onda?! många har ju liksom fru och barn och sen begår ett oplanerat mord helt plötsligt har han alltid varit en ond människa då. äh skit samma.... palla diskutera:P hehe...

2009-04-11 @ 01:34:24
Postat av: Queen

Haha det är lugnt Idis du får ha en annan åsikt, även om jag vet att jag har rätt ;p mohahaha

2009-04-12 @ 00:51:25
Postat av: apsnor

hahahah tööööönt!

2009-04-14 @ 09:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0