En tankeställare

Jag har uppmanat till det här flera gånger tidigare men jag anser att det är så pass viktigt, så jag tar det en gång till. Snart tar vi studenten. Jag vet att det kanske kommer som en chock för många av er men det är faktiskt sanningen. När vi har sprungit ut, vrålat på flaket och festat natten lång så är det många vi aldrig kommer att se igen. Folk kommer att försvinna åt olika håll. Det kommer bli omöjligt att hålla kontakten med alla, tro mig för jag vet.

Kanske är det dags att vi ser till att hitta på saker nu. De behöver inte vara välplanerade hyperroliga events men en picknick, en promenad, en filmkväll eller en utekväll kan väl inte vara alltför svår att få ihop? Varför kan vi inte bara ta vara på den här tiden? Jag vill åtminstone se tillbaka på dom sista veckorna innan studenten som de roligaste i mitt liv.

Sen till en annan sak. Alla dessa smågräl och sura miner kanske borde suddas ut? Det är dags nu. Det finns ingen anledning till att gå och vara irreterad, många av er har säkert glöm anledningen till er ilska. Ta tag i problemen, säg förlåt och skratta åt att allt ibland kan bli så fel. Självklart menar jag inte att vi alla ska skutta omkring i färgglada kläder och sjunga värdelösa sånger som i en high school musical film men ett försök kan väl göras?

Är det NÅGON där ute som är på?


btw, jag svarade ja..

Godnatt och sov gott / Queen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0