Alla har vi varit där

Jag höll nästan på att slå hakan i golvet idag när jag satt på bussen. En kille som till utseendet att döma högst kan ha vart 11 år (han var säkert 13-14) tog fram fyra kondomer ur fikan på sin slitna mjukisbyxor och la dom i knät enbart för att visa lilla fröken i samma ålder som satt brevid honom. "Vad fan" tänkte jag, "Dom är ju små barn"

På samma sätt reagerar jag när jag ser 14 åring klunka 2,25or utanför filmkedjan eller när jag ser alla deras desperata försök att få de nått år äldre killarna att se åt deras håll. Pusha upp BH:n med papper, kleta idomin över halva trynet och att blondera håret är ett måste. Jävla fjortisar.

De jag likt många andra ofta glömmer är att vi själva har varit där. Jag minns tiden då de tuffast av allt var att sitta bakom en stor nia (när man själv gick i sjuan) på den trimmade moppen eller hur tuff man var efter att ha tagit den första fyllan eller det första blosset. Jag skäms inte alls över den här perioden i mitt liv trots att jag var kaxig som fan och trodde allt för mycket om mig själv (vilket jag kanske fortfarande gör)

Tänka sig. När jag var 14 trodde jag att jag var vuxen. Nu är jag 18 och anser att dom som är fjortisar bara är småbarn som borde sitta inne och kolla på robinsson en lördagskväll istället för att vara ute och ränna. Börjar jag bli gammal?

De jag egentligen vill säga till er alla är: Glöm inte att vi själva varit där, det är inte lätt att vara 14.



För att hedra våra gamla jag så ordnade jag och mitt f.d crew en fjortisfest förra året.
Det är inte vackert och jag kan tyvärr erkänna att det finns bilder som är så mycket hemskare.


Sova, äta, plugga
FU / Q

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0